Jak jsem si hrála na grafičku + tip na čtení

pondělí, října 21, 2013

Stala se velká věc. Už podruhé ve svém životě jsem se podílela na vydání knihy. Lukáš Vlasák, básník a muzikant (a můj kamarád), mě před několika týdny oslovil s otázkou, zda bych vytvořila k jeho básnické sbírce Světy, kterou se chystá vydat v nakladatelství Pravěk, nějakou příhodnou obálku.

Rozhodování mi zabralo asi tak dvě vteřiny.
Jasně, že ano!

Po pár dnech snažení vzniklo rovnou několik variant. Nakonec jsme se rozhodli pro obálku s lávovou lampou, kterou si můžete o pár řádků níže prohlédnout. Motiv lávové lampy se objevuje právě v jedné z básní ve sbírce. 

Lukáš Vlasák: Světy
obálka: Kateřina Brabcová (Brabikate)


Co od sbírky očekávat? 

Sbírku Světy napsal mladý český autor, u kterého si můžete být jisti, že jeho cílem nebyla žádná rádobyumělecká póza nebo snad snaha o komplikovanou symboliku. Ve sbírce totiž najdete především undergroundově laděné básně o lásce, marnosti, naději, lidské duši i o chybách a o otázkách, na které asi všichni hledáme odpovědi. Lukáš Vlasák si ve svých básních pohrává se čtenářovou obrazotvorností a s citem proplouvá mezi jednotlivými motivy a světy tak, že některé zkrátka zůstanou zaryté ve vaší hlavě a jen tak z ní nezmizí.

Jako malou ochutnávku - která dá vám řekne mnohem víc, než můj předešlý odstavec - přináším ukázku básně, která celou sbírku otevírá. 


Světy

V plicích mám dva světy
Svět ježků a svět chobotnic
Někdy to tak jako nepříjemně píchá
A jindy zas necítím nic než sliz 
(Lukáš Vlasák: Světy, str. 5)


O autorovi

Lukáš Vlasák (1991) se narodil a vyrůstal v Litoměřicích, v současné době bydlí střídavě v Lovosicích a v Praze, kde na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy studuje Český jazyk a literaturu. Od chvíle, co se naučil psát, vymýšlí a zaznamenává příběhy z vlastní fantazie. V létě 2013 Lukáš Vlasák zkompletoval své první sbírky básní (Světy) a povídek (Z druhé strany).

Na střední i vysoké škole se L. V. věnoval žurnalistice, v roce 2009 vyhrál ve své kategorii 1. místo v žurnalistické soutěži Cena Bohumila Brádle. Nyní je hlavní náplní jeho psaní vlastní beletrie. V roce 2010 si odnesl „čestné uznání za působivé zpracování motivů v próze“ v literární soutěži Máchovou stopou

Vedle literatury je jeho velkou láskou hudba; zpívá a hraje na kytaru v kapelách Gun Joking a Šavlozubý ponožky, které založil a pro které píše texty. 

Lukáš Vlasák nejraději tvoří a píše v rychlíku na trase Praha-Děčín nebo na lovosické stezce vedoucí podél řeky Labe.









Jak knihu získat?

Chcete-li podpořit začínajícího básníka a Světy vás zaujaly, stačí se ozvat na:

lukas.vlasakl@gmail.com

Pokud by vás zajímala kapela Gun Joking, ve které Lukáš Vlasák hraje, navštivte její facebookové stránky: https://www.facebook.com/GunJoking



A já se ptám:
Co na to říkáte? Líbí se vám obálka?



17 komentářů

  1. Hergot, taky bych už mohla dát ty svý veršovánky za ty roky dohromady a spatlat z toho nějakou sbírčičku...

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, to vypadá dobře :) A ta obálka... :O Páni!

    OdpovědětVymazat
  3. Toto vyzerá skvele! Aj obálka, ale hlavne ma teda zaujala kniha samotná. Podobné vecičky ja môžem. Super! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme! :) Ozvi se tedy autorovi, jestli bys měla zájem. ;)

      Vymazat
  4. Já teda na básničky moc nejsem, ale vypadá to zajímavě, to zase jo.:-) A obálka je překrásná...

    OdpovědětVymazat
  5. Tá obálka je naozaj skvelá :)

    OdpovědětVymazat
  6. Páni, máš vážně talent. Ta obálka je úplně magická a nevšední a i když se teda po poezii v knihkupectví většinou nekoukám, tak jenom podle toho vzezření by mě ta knížka asi zaujala. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ta obálka se ti opravdu moc povedla. :-) A knížka mě podle popisu moc zaujala. Přeju Lukášovi spoustu úspěchů. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :) Lukáš už úspěchy slaví - několik básní mu otiskli v časopise Host. Snad tedy přijdou i další. :)

      Vymazat
  8. Pekná obálka, jednoduchá a pútavá :)

    OdpovědětVymazat

Oblíbené posty

Ocenění

V roce 2014 jsem měla tu čest, že můj knižní blog získal ocenění Knižní blog roku 2013. :-)

Subscribe