Z festivalu Belles lettres 2014

neděle, června 15, 2014

Když se pořádá "festival literatury pro opravdové booklovery", Brabikate u toho pochopitelně nesmí chybět. Program sobotní části festivalu Belles Lettres mě tak nalákal, že jsem neodolala a koupila si vstupenku. A že to byly dobře utracené peníze se naštěstí ukázalo už při první přednášce, ale nepředbíhejme. ;)

Program sobotních přednášek byl zaměřený na genezi knihy a na jejího tvůrce - tedy její psaní, vydávání a různé možnosti propagace knihy a autora. Celou akci zorganizovala Kateřina Borovanská z agentury Freya společně s Michelle Losekoot, která nás celým dnem provázela. Program začal krátce po desáté v pražském Era světě, celý den ho doprovázel dobročinný market knih za snížené ceny (já si za 150 Kč koupila Brendu Velikou, protože oslavovaný C. D. Payne v mém "repertoáru" pořád ještě chybí).

Geneze knihy a její propagace

Zkrácená varianta dnešního článku by zněla prostě: Přednášky byly perfektní. Jako první začal Petr Ludwig, autor Konce prokrastinace, a mluvil na téma Jak přestat prokrastinovat psaní knihy, což je nejspíš první problém, se kterým se začínající autor obvykle potýká. Po něm přišla na řadu Michelle Losekoot, která si na pomoc přivedla i Fjodora Michajloviče Dostojovského (alias Karel Mindless Novotný v převleku) a společně formou dialogu rozebrali Fjodorovo působení na sociálních sítích, PR a vůbec celkově jeho osobní brand. Fjodorovy vtipné fake profily si můžete prohlédnout na Twitteru i na Facebooku. Rozhodně nejvtipnější přednáška, ze které jsem si navíc vysloužila i Mindless tričko za to, že jsem plácla cosi o tom, co je to blog, takže další plus! :) 

Po obědové pauze (oběd byl ze Sushitime.cz) se Olga Biernátová rozpovídala na téma Nové trendy v knižním online marketingu, kdy mluvila hodně o Youtube, book trailerech, knižních teaserech, vlozích, hashtazích a o zapojování fanoušků, knižních blogerů apod. Koneckonců její prezentaci si můžete sami prohlédnout. Další přednáška byla opět formou dialogu, tentokrát si ovšem Michelle nepovídala s Fjodorem, ale s Filipem Douškem, autorem úspěšné knihy Hejno bez ptáků, jejíž úspěch je specifický také tím, že si ji Filip Doušek vydal sám bez nakladatele. 

Následovala přednáška Joachima Dvořáka, majitele nakladatelství Labyrint, která oproti tomu přiblížila tradičnější cestu vydání knihy, a to přes zavedená nakladatelství. Byla to přednáška plná zajímavých informací o tom, co nakladatel očekává od zaslaného textu a od autora, co může nakladatele přesvědčit, aby knihu vydal, a co ho naopak zaručeně odradí. Kromě toho se rozebral i zbývající proces nakladatelské práce.

E-knihy a audioknihy

Po svačince s úžasnými dortíky a freshi z Fruitissima a kávou Dalmayr přišla na řadu přednáška Jiřího Vlčka, zakladatele Palmknih, o e-knihách, jejich těžkých začátcích a jejich dnešní o dost lepší současnosti. Hned poté následovalo povídání Jiřího Walkera Procházky o audioknihách, jejich výhodách a také o jejich u nás zatím jen malé (i když rostoucí) prodejnosti.

A poslední přednáška, po které jsem prostory Era světa musela opustit, byla přednáška Reného Nekudy, učitele tvůrčího psaní, na téma Jak napsat román. Bylo to perfektní, inspirativní a hrozně ráda bych si někdy poslechla o jeho pohledu na tvůrčí psaní mnohem více. 

Závěrem

Sečteno podtrženo, byl to vydařený den. Skvělá atmosféra, zajímaví lidé, pěkné prostředí... Ráda jsem viděla známé tváře a ráda jsem poznala nové. Jestli jste to letos propásli, určitě to napravte na příštím ročníku. Doufejme, že bude. ;)

Knižní dobročinný market



Michelle Losekoot a Kateřina Borovanská
Petr Ludwig


Michelle Losekoot a Fjodor Michajlovič Dostojevskij


Přestávka na knižním marketu a v pozadí všudypřítomné dekorace z Typoland.cz
Michelle Losekoot, Jana Benešová a já + písmenkoví plyšáci z Typolandu, které potřebuju domů! :)
O přestávce s Janou Benešovou (z blogu U Margarety
Olga Biernátová

Michelle Losekoot a Filip Doušek

Joachim Dvořák

svačinka

Jiří Vlček
Michelle Losekoot a Jiří Walker Procházka
René Nekuda

A co že jsem si to přivezla domů?






Co vy na to? :)

20 komentářů

  1. Na takéto festivaly sa pokúšam ísť už dlhú dobu, avšak u nás je len Bibliotéka, na ktorú sa mi zatiaľ ešte nepodarilo ísť.. dúfam, že takýchto projektov bude u nás čoraz viac :-) Krásne úlovky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář. Určitě by se i na Slovensku něco našlo! ;)

      Vymazat
  2. Krásné fotky! Já to bohužel letos nestihla, neb to mám poměrně daleko, ale snad ještě někdy bude k něčemu podobnému příležitost. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Měla jsem nakonec jiný program (dlouho jsem zvažovala kvůli ceně a kvůli tomu, co o jednotlivých přednášejících ne+vím), ale nevypadá to špatně. :-) Jaký písmenko si pořídíš? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ještě nemám vymyšlené... Zatím bych na ně ale hlavně potřebovala sponzora. :))

      Vymazat
  4. Škoda, že nejsem ještě nastálo v Praze, jinak bych určitě vyrazila :) Hodně lidí z článku znám a podle tvých postřehů si myslím, že to muselo být úžasné :))) skvělý článek i fotky

    OdpovědětVymazat
  5. Parádní report :) A o to víc mě mrzí že jsem neměla prostředky se tam ukázat :) snad příště.

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný report, vážně mě mrzí, že jsem nemohla, ale co se dá dělat :) Na Olgy přednášku určitě mrknu, Petr Ludwig byl i na knihovnickém barcampu, kde jsem byla a byl opravdu skvělý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zhruba věděla, co čekat, hlavně díky Konci prokrastinace, ale takhle naživo to bylo ještě lepší. :)

      Vymazat
  7. To vyzerá na skvelú akciu... A podľa programu myslím, že ten podtitul "pro opravdové booklovery" vážne sedí. Veď kto iný by si niečo podobného tak veľmi užil ako ľudia, ktorí milujú knihy a všetko s nimi súvisiace? :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mně se ta akce moc líbí, ale nějak nechápu, proč stála tolik. Jako 790, to už je pomalu jako koncert nějaké zahraniční kapely :D můžu se zeptat, co všechno bylo v té ceně zahrnuto?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celodenní program, přednášky a know-how 9 zajímavých lidí, jídlo a občerstvení (Sushitime.cz, Fruitissimo), celodenní přísun kávy Dallmayr, prostory v centru Prahy, dárková taštička (obsah je vidět na fotce), skvělá osobní atmosféra, krásné prostředí... a hlavně velký zážitek. Takže proč si za to nezaplatit jako za jedno vystoupení zahraničního zpěváka, říkám já. :)) A pak je na zvážení každého, jestli mu ty peníze za to stojí, jestli to pro něj má tu hodnotu...

      Vymazat
  9. zdravím, to mi udělalo radost, takový druh festivalu mám ve velké oblibě :)

    OdpovědětVymazat
  10. Normálně závidím. Příště si určitě čas i peníze vyhradím. Díky aspoň za report.

    OdpovědětVymazat
  11. Držím palce, ať ti to tedy jednoho dne vyjde! :))

    OdpovědětVymazat

Oblíbené posty

Ocenění

V roce 2014 jsem měla tu čest, že můj knižní blog získal ocenění Knižní blog roku 2013. :-)

Subscribe